Nyheder - Dine Facebook annoncer bliver mere præcise


Dine Facebook annoncer bliver mere præcise

4 februar, 2017

Forfatter: Christopher Hammer

Som Facebook annoncør kan du glæde dig over en række nye målgrupper, verdens største sociale medie over de seneste måneder har lanceret.

For at få succes med Facebook annoncer skal du ramme den rigtige målgruppe med det rigtige budskab. Budskabet har du mulighed for at splitteste dig til og kræver kendskab til din egen virksomhed. At ramme den rigtige målgruppe har altid været den store udfordring. Men her hjælper Facebook os meget – se blandt andet følgende nye annoncemuligheder (alle er også beskrevet hos Obsidian Digital her):


De der har interageret med din side

Personer der “Liker” din side har altid været en god målgruppe. Det er personer, der synes dine produkter er interessante. De skal selvfølgeligt have mere information og flere annoncer.

Nu har du også mulighed for at målrette de personer, der har været inde at kigge på din Facebook-side og opslag, men ikke “Liker” siden.

Denne målretning finder du under Brugerdefinerede Målgrupper -> Interaktion på Facebook -> Facebook-side. Vælg den side du ønsker at oprette en målgruppe for og lad den køre.


Udvidet Dynamisk Retargeting

En spændende funktion endnu kun få amerikanere har adgang til er udvidet dynamisk retargeting.

Med retargeting kan du vise annoncer for de præcise produkter, dine brugere har kigget på, når de har besøgt din webshop.

Med udvidet dynamisk retargeting, har du mulighed for at vise relevante annoncer med produkter til personer, der har kigget på de produkter .. på andres webshops. Du viser retargeting til dine konkurrenters besøgende. Det er et meget spændende format, der giver dig mulighed for at annoncere til personer, der har kigget efter børnetøj – bare ikke på din egen børnetøjswebshop.


Lead Ads på Instagram

En enkelt annoncemålsætning bør også nævnes nu. Der er tale om Lead Ads på Instagram. Med Lead Ads har du mulighed for nemt at lade brugere afgive deres kontaktinformationer uden at forlade Facebook – og nu heller ikke Instagram. Det er oplagt til “Ring mig op”-leads, generering af kontaktinformationer og lignende.



Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag spændende nyheder direkte på din mail.


Dit Navn

Din Email


Dine muligheder:

Gå Tilbage     Tilmeld dig vores nyhedsbrev        
Link til fil
    Tilføj en kommentar

Mest læste de sidste 30 dage Seneste Nyheder

Nyhedsmail

Om Nyheder på Codecs.dk:

De nyheder som vi vælger at publicere på Codecs.dk er både fra ind- og udlandet og med et fokus hovedsageligt på multimedia og IT-relateret nyhedsstof. Vi skriver løbende om nyt software eller relevante opdateringer af multimedia programmer som vi anser for interessant for vores brugere. Vi anmelder også spændende hjemmesider eller online services indenfor multimedia - det kan f. eks Tunebite og Grooveshark.

Udenlandske nyheder kommer primært fra USA, England og andre store vestlige lande - her fokuserer vi på nyheder fra store multinationale selskaber som Apple, Microsoft, Google, Nokia, Sony og lign. Har du en "varm" nyhed, er du altid velkommen til at tippe redaktionen på [email protected].