Nyheder

Styrk din forretning med digital markedsføring

Vores hverdag er efterhånden præget mere og mere af teknologi, som er er ved at være allestedsværende. Måden vi kommunikerer på er primært gennem diverse apps, som kan downloades både til vores tablets og smartphones, som vi har med rundt lige meget hvor vi befinder os. For de fleste mennesker er smartphonen det sidste de ser inden de går i seng og det første de ser, når de står op, hvor apps som facebook, instagram og snapchat kører uafbrudt. Derfor vil det for mange virksomheder være en gode idé at markedsføre sig gennem de online kanaler, med henblik på at nå deres slutbrugere. Denne artikel kommer med forskellige tiltag til, hvordan du markedsfører dig online.

 

Sociale medier

Det har længe været kendt at de sociale medier har været brugt til at markedsføre sig på, hvor man ikke kan logge på Facebook uden, at der dukker en eller anden form for reklamer op.  Hvad det nye er, at Facebook kan blive brugt til annoncering, hvorfor der er forskellige metoder man kan bruge til at annoncere på. En af dem er kaldet retargeting.

Retargeting er i bund og grund meget simpelt, det handler om at man kun målretter sine annoncer til de personer som allerede har ”liket” ens produkter eller services før. Hvordan de har vist interesse for ens produkt er underordnet, det kan være de fulgt et lignende produkt eller virksomhed og på den måde har interageret med din virksomhed.  

Der findes forskellige typer annoncering inden for retargeting med både dynamisk – og kategoribaseret retargeting.

Kategoribaseret retargeting betyder, som ordet indikerer, at målgruppen modtager produkter inden for samme kategori.  Det kan eksempelvis være, hvis du køber Georg Jensen Damask servietter, så vil du også blive tilbudt en dug.

Fordelen ved denne annoceringsform er, at sandsynligheden for at produkterne er relevante for målgruppen er større.

 Ved dynamisk retargeting bliver produkterne, som kunderne har vist størst opmærksomhed gentagne gange promoveret for dem. Måden det sker på, er ved at den pågældende marketingansvarlige kan lave en konverteringssporing.

 

Marketing automation

Marketing automation er som navnet indikerer automatisk markedsføring, hvilket kan gøre livet lettere for mange marketingbureauer. Her handler det om at automatisere processerne, således at man spare tid på at gøre tingene manuelt. Her er der tale om en software der kan være med til, at du nemmere kan følge op på, hvad det er dine leads viser interesser for og hvad deres digitale adfærd er. Det kan eksempelvis være om de søger meget på fly til Grækenland eller Nike modetøj. En af de største fordele ved at bruge marketing automation er, at man slipper for kedeligt rutinearbejde og kan koncentrere sig om at skabe mere betydningsfuld indhold til sine kampagner. 

SEO 

 Search Engine optimization eller bare SEO er flere metoder til, hvorpå man kan fremme sin webshops placering på diverse søgemaskiner.  Inden for seo er der typisk 3 forskellige hovedområder,  som man skal fokusere på og det er hjemmesidens teknik, indhold og autoritet.  Man kan holde på sine besøgende ved, at hjemmesiden fungerer som smurt i olie(teknisk) og den har det rette indhold, som understøtter det potentielle kunder søger på. Autoritet handler om, at google kan se, at du kan fastholde dem, der besøger din webshop. SEO er meget bredt og det vil være for svært at gå i dybden med hver disciplin.  Når man skal skabe det optimale indhold til sin hjemmeside, så er dette i høj grad præget af, hvilke produkter der sælges. Hvis du har en webshop der sælger cykler, er det ikke behandling til rander under øjnene, der skal bruges på din hjemmeside. Inden man laver indhold til sin hjemmeside, vil det være fordelagtigt at lave en søgeordsanalyse, omkring hvad ens kunder søger mest på, når de anvender diverse søgemaskiner.

Most read

Load more