Nyheder

Sådan udvider du dit kundegrundlag vha. trykte medier

Internettet er for længst nået ud til alle brancher. Når virksomheder og deres potentielle kunder er undervejs, er de næsten alle udelukkende online. Tilsvarende er online-marketings status blevet forstærket markant til erhvervelse af nye kunder. Alligevel kan virksomheder, der er tilstede online, stadig vække stor opmærksomhed vha. klassiske reklamemedier.

Trykte mediers fordele
Derfor har klassiske reklamemedier stadig en høj status også i den digitaliserede verden:

1: Du kan meget hurtigt nå ud til et stort antal potentielle kunder.

2: Mange kunder vurderer, at trykt reklame er mere seriøst end annoncer på internettet.

3: Især føler mange ældre mennesker sig mere tiltrukket af offline-reklame.

4: Et iøjefaldende layout (højglans, relieflak, præg) kan virkningen hos din målgruppe blive forstærket.

5: Med målrettet geomarketing kan du holde dit spredningstab relativt lavt.

6: Din målgruppe kan ikke bare klikke trykte medier væk.

Klassiske reklamemedier
Der findes mange muligheder for at udvide dit kundegrundlag med offline-medier:

A: Med flyers kan du hurtigt reklamere for et særligt event eller en rabatkampagne. Det ideelle er at uddele dem, når målgruppen er samlet på et sted. Hvis du fx vil reklamere for en koncert, kan du uddele flyers på et lignende event. På den måde når du ud til mange potentielle kunder på kort tid og med et lille budget.

B: Annoncering i lokalaviser koster ligeledes kun lidt og du kan på den måde erhverve mange nye kunder.

C: Med udendørs reklame i store formater får du lettere din målgruppes opmærksomhed. Du kan øge kendskabet til dit mærke med iøjefaldende plakater, hvis du hænger dem op i gågader, i nærheden af parkeringspladser eller på stærkt befærdede veje.

D: Ved at sponsorere events kan du opnå en stærk brandingeffekt.

E: På messer er giveaways, som du deler ud til forretningsforbindelser og kunder, et godt valg. Jo oftere de bruger din reklamegave, desto større sandsynlighed er der for, at de husker din virksomhed.

F: Ved imagebrochurer kan det særligt betale sig at lægge vægt på en fremragende trykkvalitet. På den måde viser du din virksomheds værdier og præsenterer dine produkter. Læg din imagebrochure ud på messer eller tag den med til forretningsmøder. De er lige så relevante i B2B-virksomheder.

 

Online-reklame vs. offline-reklame – hvad kan bedst betale sig?

Svaret er helt klart: begge dele! Men i mange brancher er en godt struktureret hjemmeside vigtigere end i andre. Hvis du er online-forhandler uden stationær butik, når du meget bedre ud til din målgruppe med webbaseret reklame end med flyers eller avisannoncer. Men der findes også virksomheder, der ikke kan undvære klassiske trykte medier. Det gælder især for virksomheder, der har deres kunder lokalt – altså fx frisører, værksteder eller supermarkeder. Hvad der bedst kan betale sig for din virksomhed, må du vurdere i det enkelte tilfælde. I næsten alle tilfælde er et marketingmiks dog hensigtsmæssigt.

Most read

Load more