Nyheder

Sådan styrker og markedsfører du bedst din webshop

Som indehaver af en webshop, så er man i den grad en del af den digitale verden, hvorfor der hele tiden kommer nye tiltag til, hvordan du kan optimere den afhængigt af, hvilket system der anvendes. Her kan det være svært at følge med i, hvilke parametre man skal fokusere på og implementere på sin webshop. Det kan have store konsekvenser, hvis man vælger at fokusere på de forkerte elementer, derfor kommer denne artikel med tips til, hvordan man skal optimere og forbedre sin webshop.

Når man er indehaver af en webshop, er man i lige så høj grad leder, som hvis man styrede en afdeling i enhver anden virksomhed. Her skal træffes både valg og fravalg.  Det er vigtigt, at man som leder har evnen til at kommunikere klart og skære igennem, således man får det ønskede outcome, for virksomhedens bedste.  Hvis man gerne vil lære mere om, hvordan man udtrykker sig klart og skærer igennem, så kan det være favorabelt, at tage et kursus omkring ledelse. 

SEO

Søgemaskineoptimering er en af de elementer, man ikke må negligere, hvis man er indehaver af en webshop.  Ved at optimerer SEO, så kan din hjemmeside potentielt komme højere op i placeringer på eksempelvis google søgemaskine. Der er mange forskellige måder, hvorpå man kan lave søgemaskineoptimeringer på.

En af de ting, som giver allermest pondus i forhold til søgemaskineoptimering og som medvirker at google rangerer din hjemmeside højt er ”time on page”.  Hvis brugeren eksempelvis, besøger din hjemmeside, så kan google måle, hvor lang tid brugeren har været væk fra søgemaskinen, altså google.

Derefter vil google automatisk tænke, at hvis bruger kun har været væk i 3 sek, så er det en dårlig hjemmeside, hvorfor den vil ranke dårligt.

Derfor er det alfa og omega, at man som  indehaver af en hjemmeside skaber det rigtigt indhold, som gør at brugeren bliver i længere tid og på den måde kommer højere op i placeringer på diverse søgemaskiner.  En måde, at optimere sin hjemmeside på, således at de besøgende bliver der i længere tid er, at skabe relevant indhold. Det kan være enten i form af videoer, der præsenterer et specifikt produkt. Det kunne eksempelvis være en skægtrimmer og hvordan denne fungerer i praksis.

Time on page er en SEO disciplin der er kommet i større fokus de senere år og denne må man ikke negligere, når man skal prøve at få sin webshop højere op på diverse søgemaskiner. 

Kommunikation 

Det er ikke kun videoer og billeder, der er brug bare i forhold til at optimere din hjemmeside. Det kan være relevant, at have et holistisk fokus på hele hjemmesidens præsentation og hvordan den egentligt kommunikerer ud til omverden. Den rette kommunikation kan også bidrage til, at man får en bedre hjemmeside og ikke mindst gøre den mere synlig for potentielle kunder. Her kan det være relevant, at se på, hvilke ord, der anvendes når hjemmesidens indhold bliver beskrevet. Matcher disse ord det, som besøgene eventuelt kan finde på at skrive diverse søgemaskiner eller skal der ændres noget tekst? Hvis man eksempelvis sælger kvalitetsstøj som Our Legacy, så kan man eventuelt lave nogle gode cliffhangers, såsom ”Dette tøj er ikke kun komfortabelt, det er skræddersyet til den moderne mand, læs mere her..”. 

Adwords 

Google Adwords er en fremragende måde at markedsføre sin virksomhed online på. 

Adwords har den fordel, at man kan målrette sine kampagner specifikt til ens målgruppe og hvis det bruges effektivt sammen med søgemaskineoptimering, så kan din hjemmeside på sigt få mange flere besøgende med det resultat, at der bliver flere konverteringer eller såkaldte køb. Adwords gør det muligt, at oprette kampagner og inden for de forskellige produktkategorier, som man end måtte sælge og herefter er det muligt at vurdere, hvilken kampagnen der generer til et øget salg kontra dem, som ikke er effektive.

Most read

Load more