Nyheder

Implementer dine interesser i dit digitale iværksætteri

I Danmark er vi kendt for at elske at arbejde. Jobbet er meget mere end bare en anledning til at tjene penge. Det er ofte en stor del af vores sociale netværk og vores identitet.

Selvom vi egentlig kun er tiltænkt en arbejdsuge på 37 timer, vælger mange at arbejde meget mere. Dette hænger også tit sammen med, at der har været en stigende tendens for iværksætteri, hvor man som medarbejder i en ny virksomhed, ofte føler et større incitament til at arbejde.

Hvis du lige har startet din egen digitale virksomhed, eller går med en drøm at gøre det, så læs videre i artiklen og få inspiration til det praktiske såvel som det idémæssige.

 

Praktiske foranstaltninger ved iværksætteri

Mange iværksættere går rundt med en forestilling om, hvordan virksomhedens operationer skal anlægges, men har i idéfasen endnu ikke fået noget ned på skrift. Det er yderst essentielt, at du får lavet en gennemarbejdet en forretningsplan med interne såvel som eksterne målsætninger samt dertilhørende realistiske budgetter.

Hertil er der praktiske forhold, der skal indgå. Blandt andet virksomhedsform, udvikling, marketing og finansiering. Disse skal være omfattende og have bund i virkeligheden – en skidt start kan være svær at reparere.

Hvis du som iværksætter driver din virksomhed i personligt regi, kan du sørge for, at skatteberegningen udarbejdes efter specielle regler i form af virksomhedsordningen. Med udgangspunkt i denne ordning, er du kun påkrævet at betale 25 % a conto af den del, der opspares i virksomheden. Med denne ordning vil du have flere midler til at etablere jeres teknologiske interface. Det vil i præ-fasen i en digital-orienteret virksomhed ofte være i form af computerudstyr. Hvis du for eksempel har behov for tastatur i høj kvalitet, kan du med fordel gå ind på følgende link https://www.evermart.dk/gamer-tastatur.

I forhold til finansiering er der flere virksomheder eller såkaldte Business Angels, der, hvis du har en god forretningsidé, er villige til at investere i dit projekt. Hertil er Magnus Kjøller et rigtig godt bud. Han har med 10 års erfaring et rigtig godt grundlag for på bedste vis at geare dig til konkurrencen i det gældende marked.

 

Valg af idégrundlag

Hvis du brænder for ideen om at være iværksætter og have dit eget, men endnu ikke har besluttet dig for, hvilken branche du skal operere i, og hvilken service eller hvilket produkt du skal tilbyde, er der flere muligheder.

Først og fremmest skal du selvfølgelig vælge rationelt. Det vil sige at undersøge, hvilket marked der er attraktivt, og om der er mulighed for at være konkurrencedygtig i det. Dette er ikke altid så ligetil, og kræver en større en analyse, der bør tage udgangspunkt i den eksterne analyse i din forretningsplan.

Men at vælge efter interesse er også en virkeligt relevant. Hvis du brænder for det du laver, vil du med meget større sandsynlighed lægge de nødvendige ekstra timer og kræfter i projektet. Overvej hvilke af dine personlige interesser og hobbyer, du med fordel kan gøre til en profitabel levevej.

Hvis du for eksempel altid har interesseret dig for filmediet og derigennem har en indgående viden om emnet, kan du med fordel overveje, om det er muligt at operere inden for det felt. Det blandt andet være som rådgivende og uddannende instans eller som konkurrent til mere etablerede streamingplatforme som Netflix og HBO, hvor du udbyder mindre mainstreamfilm til et lidt mere nørdet og kræsent publikum. Hvis du vil have mere viden om filmmediet, kan du eventuelt klikke her.

Det essentielle er simpelthen bare, at du tilføjer værdi til kunden, hvor du enten optimerer et allerede nuværende koncept i form af bedre pris, kvalitet eller service, eller at du laver en blue ocean og tilbyder noget helt nyt.

Most read

Load more