Nyheder

Facebook Instant Articles – Et nyt våben i kampen om mobilbrugerne

Hastighed betyder alt for brugere, særligt når de benytter mobilen. Vil du have succes med deling af indhold på verdens største sociale medie, Facebook, bør du gøre brug af Facebooks Instant Article funktion.

 

Med Facebooks Instant Articles, oprettes en separat version af dine artikler, som du deler på din Facebook-side, disse separate versioner er placeret direkte på Facebook og det sikrer derfor et lynhurtigt load for brugerne. De skal ikke forlade Facebook univers og loade et helt nyt website.

 

Funktionen virker kun på mobile enheder, for det er her, hvor behovet er størst. Det er på de mobile enheder, der er størst chance for dårligt internet eller dårlig dækning, som kan gøre det besværligt og tidskrævende for en bruger, at besøge et website.

 

Som afsender, har du igennem Instant Articles, mulighed for at tilbyde en fantastisk læseoplevelse, der er lige så behagelig, som den dine brugere kender fra Facebook. Formatet er ikke låst, så du kan både dele korte og lange artikler.

 

Webshops kan bruge funktionen til deres indholds markedsføring

Du kan ikke dele produkter igennem instant articles, men du kan dele dit omkringliggende indhold, som du selvfølgelig bør gør brug af, hvis du arbejder med online salg. En blog eller en artikeldatabase, der bruges til content marketing, er det perfekte arsenal til kampagner der køres ud igennem Facebook Instant Articles.

 

Den danske webshop Bellabellacci.dk, har haft stor succes med at producere indhold, omhandlende nogle af de producenter, hvis produkter skønhedsplejebutikken sælger, så som John Masters Organics – her blev en hel føljeton af indhold produceret og delt igennem Instant Articles. Artikelserien blev umådelig populær og førte til mange ekstrasalg i webshoppen.

 

Skal der så produceres indhold til flere platforme?

Nej, du behøves ikke at udarbejde ekstra indhold, bare fordi du gerne vil dele igennem den nye funktion. Der skal blot laves en opkobling imellem dit eksisternede website og din Facebook-profil, hvis du har problemer med denne opkobling, kan du købe dig til en opsætning af Facebook Instant Articles her.

 

Kampen om mobiloplevelsen er gået i gang

Lige nu handler det om de mobile brugere, det er ikke for sjov at Google også har i gangsat sit hele nye mobilformat, AMP – der står for Accelerated Mobile Pages, dette format fungerer i realiteten præcis ligesom Facebooks, en cached version, forefindes i Googles indeks og brugeren forlader dermed ikke Google. 

Most read

Load more