Internettet har efterhånden været til et godt stykke tid nu, men den digitale udvikling er stadig voldsom eksplosiv. Hvor det for 10 år siden på ingen måde var en selvfølge, at en mindre virksomhed havde en hjemmeside, er det i dag nærmest obligatorisk. Dette bliver bare endnu mere udpræget fremover.
Der bliver i dag brugt flere penge på markedsføring online end den mere traditionelle form for markedsføring. Dette er et udtryk for potentialet. Virksomheder bruger derfor mange ressourcer på de forskellige kanaler online, og konkurrencen er hårdere end aldrig før. Som følge af denne tendens er det vigtigere end nogensinde før, at din fremgangsmåde i udarbejdelsen af den digitale strategi er god og stemmer overens med, hvad kunden efterspørger. Et af de områder hvor du kan differentiere dig på, er i forhold til dit content på hjemmesiden. Læs videre og få med 3 tips inspiration til, hvordan du kan bygge dit content op.
Ret sprogbruget i dit content mod målgruppen
Det lyder banalt, men det er utrolig essentielt, at du skriver med udgangspunkt i, hvem du skriver til. Det er selvfølgelig nemt nok for en advokat at skrive som en advokat, men hvis du som online markedsføringskonsulent har et advokatfirma som kunde, og derfor laver content til dem, er det alfa omega, at du sætter dig ind i advokatsproget, inden du begynder på at skrive. Det samme gælder, hvis du har en affiliate hjemmeside til en anden given hjemmeside.
Det gælder alt sammen om at sætte sig ind i kundens sted. Det handler egentlig i bund og grund om troværdighed. Det virker simpelthen bare mere overbevisende for kunden, hvis der bliver brugt de rigtige termer.
Derudover er det også et teknisk spørgsmål. Hvis der er nogle ord, du skal ranke højt på i Google, er det vigtigt, du bruger disse ord hyppigt i teksterne. Hvis du eksempelvis skriver for et advokatfirma om arvesager, er det vigtigt du benytter dig af såkaldte ’LSI keywords’ som arveklasse og boafgift. LSI keyword er ord, der står i relevans til det nøgleord, som du skriver om.
Mængden af content
Det er ikke bare kvaliteten og sprogbruget du ranker på i Google. Mængden af ord på din landingsside er også yderst relevant. Det er faktisk lige før at tendensen er sådan, at jo mere du skriver desto bedre er det. Det er blandt andet fordi, at mængden af dine LSI keywords formentlig er større, hvis længden af teksten er længere. Det handler selvfølgelig også om at optimere. Hvis du har rigtigt mange landingssider, kan det formentlig ikke betale sig at skrive mange tusinde ord på hver side, da tiden du bruger på dette ikke tilsvarer, hvad du får ud af det.
Jo vigtigere landingssiden er, desto mere content skal der på. En god tommelfingerregel er, at der gerne skal være mellem 400-800 ord på en given landingsside. Et godt eksempel er j-jensens hjemmeside, hvor der under landingssiden omkring byggepladsindretning er en passende mængde content.
Relevant og opdateret content
Igen, det lyder banalt, at dit content skal være relevant, men det er faktisk en kunst at vide præcis, hvad det er, kunden finder relevant for derefter at udpensle det på hjemmesiden. Derudover er det ikke sikkert, at hvad der er relevant forbliver relevant over tiden. Derfor handler det også om at opdatere dit content, så relevansen holdes intakt.
Det er selvfølgelig forskelligt fra branche til branche, hvad der er mest relevant. I byggebranchen handler det meget om pris. Det er derfor af største relevans, at eventuelle besparelse bliver understreget, hvis du har en hjemmeside, der udbyder polske håndværkere. Hertil er det netop prisen, hvorpå de differentierer sig, og det er lige netop, hvad den givne kunde vil høre om.