Som iværksætter er der enormt mange praktiske ting, som man skal holde styr på.
Det kan til tider virke irriterende at skulle tage sig af at lave regnskaber, holde styr på kvitteringer, sørge for at webshoppen er oppe at køre, og hvad der ellers skal laves.
Heldigvis er der flere redskaber, der gør livet langt lettere, som du let kan gøre brug af.
I denne artikel giver vi dig de 5 vigtigste værktøjer, du kan gøre brug af fra i morgen, som vil gøre dit liv som virksomhedsejer lettere.
Slack: Glem E-mails blandt ansatte
Det første værktøj på vores liste, som vil gøre dit liv lettere er Slack.
Kommunikation er essentielt for at en virksomhed fungerer. Meget kommunikation foregår i dag meget via e-mail, Messenger og andre apps, hvilket gør det svært at holde styr på alle samtaler.
Slack gør det muligt at holde alle samtaler i firmaet et sted, ligegyldigt om det er med udviklere, freelancere og hvem du ellers skal kommunikere med.
Hvis ikke du allerede bruger slack, så vil dette værktøj gøre dit liv lettere
GoCo: HR arbejde gjort let
Det andet værktøj på vores liste, som vil gøre dit liv lettere er GoCo.
Det mest værdifulde aktiv i din virksomhed er dine ansatte. For at udvikle din virksomhed, så skal du udvikle dine ansatte, og gøre dem dygtigere, og ansatte nye dygtige mennesker.
I stedet for at have en masse forskellige Excel ark, Word ark og hvor du ellers samler information om dine ansatte, så kan du samle det et sted.
Dinero: Nemt regnskabsprogram
Det tredje værktøj på vores liste, som vil gøre dit liv lettere er Dinero.
Hvis ikke du allerede bruger Dinero til din virksom, så er det en fejl. Dinero samler alle dine kvitteringer, indtægter, udgifter og alt andet til dit regnskab et sted.
I stedet for at skulle rode rundt i Excel ark, fyldt med forskellige tal og intet overblik, så får du et program der sætter dit regnskab op med det du skal bruge.
Det gør at du meget hurtigere kan opdage fejl og se hvordan det går med din virksomhed. Hvis du opdager et problem med skat i dit regnskab, kan du klage over skat med en meget større succesrate end ellers, hvis du har et overskueligt og korrekt regnskab.
Intercom: Forstå dine kunders problemer
Det fjerde værktøj på vores liste, som vil gøre dit liv lettere er Intercom. Hvis ikke du har nogen kunder så har ikke nogen virksomhed.
Det er derfor vigtigt at du hjælper dine kunder og sørger for at hjælpe dem med problemer med din webshop eller produkt.
Inco samler al kommunikation med dine kunder et sted. Både chat, e-mail, telefon og information om den enkelte kunde et sted.
Det gør dit kundeservice team langt mere effektiv, skaber bedre omtale i sidste ende.
Upwork: Find den rette person til ethvert problem
Det femte værktøj på vores liste, som vil gøre dit liv lettere er Upwork.
Medmindre du har en business angel eller en anden investor, der kan finansiere et kæmpe team af ansatte til at løse alle tænkelige problemer, så får du brug for en freelancer.
Det bedste sted at finde en freelancer i dag er på Upwork. Her kan du finde alt lige fra IT udviklere til sælgere.
Der er freelancere fra alle dele af verden, hvilket betyder at du hurtigt og nemt kan finde den rette person fra computeren.
Hvis du står og skal have lavet en mindre opgave, som at skifte webhotel til din webshop, så kan du ansætte en ekspert til den opgave, i stedet for at ansætte en ny person.